2013 yılından bu yana Valve'de çalışan seviye tasarımcısı Magnar Jenssen, Counter-Strike 2'nin lansmanı sırasında CS:GO için Overpass haritası üzerinde çalışırken kullandığı ilginç bir taktiği paylaştı.
Overpass, Magnar Jenssen'in Valve'da çalışmaya başladığı zamanlarda Counter-Strike: Global Offensive için üzerinde çalıştığı ilk haritalardan biriydi. Jenssen, haritada yer alan bir trafo istasyonunun kapısına kolu takmak zorunda kaldı. Ancak elinin altında uygun bir model bulunmuyordu ve stüdyoda yeni olduğu için bu tür küçük bir konuda meslektaşlarına danışmak istemedi. Bunun üzerine yaratıcı bir çözüm bulmaya karar verdi.
İlginç Çözüm: Tencere Kapakları
Belirtildiğine göre, CS:GO'nun Overpass haritasındaki trafo istasyonunun kapı kolları aslında oyun içi tencere modelinden alınmıştı. Jenssen, sadece tencereyi kapının arkasına uygun bir açıyla yerleştirdi. Jenssen'in bu paylaşımına yanıt veren thewhaleman adlı bir modder, tasarımcının bu yaratıcı çözümünü kendi özel haritalarında çalışmaya başladığında fark ettiğini ve hemen kendi işleri için bu fikri "çaldığını" itiraf etti.
Oyun Tasarımında Yaratıcılık
CS:GO'da kapı kolu yerine tencere kullanılması, oyun tasarımcılarının yaratıcılığının sadece bir örneği. Fallout 3'ün Broken Steel eklentisinde, bir tren aslında bir karakterin kafasına takılı bir kaskla simüle ediliyordu.
Overpass Haritasının Yeniden Doğuşu
Jenssen, bu eski hikayeyi paylaşma nedeni olarak, Counter-Strike 2'de Overpass haritasının (ve diğer bazı haritaların) Source 2 motorunda sıfırdan yeniden oluşturulduğunu ve bu yaratıcı "tencere kapakları" çözümünün artık var olmadığını belirtti.
Yaratıcılığın Önemi
Oyun tasarımı, detaylarda yaratıcılığın en belirgin olduğu alanlardan biridir. Jenssen'in bu basit, ancak etkili çözümü, oyun geliştiricilerinin, oyuncuların genellikle fark etmeyeceği detaylarda bile ne kadar özenli ve yaratıcı olabileceğini gösteriyor. Bazen en etkili çözümler en basit olanlarıdır.