Sniper Ghost Warrior 3 Oyun İncelemesi

Sniper Ghost Warrior oyununun önceki serileri kısır çizgisel düzlemde kurgulandığı için haklı olarak eleştiri oklarının hedefi olmuştu. Görevler, oyunun yapay zekasının kurguladığı sanki bir koridorda gidercesine, her başarılı hedefin yol boyunca bertaraf edilmesi sonrasında ilerliyordu. Oyunun tutkunları bu kurgudan rahatsızlıklarını dile getirerek uzak mesafeden keskin nişancılığın özgürlüğüne ve seçim yapabilme olanaklarına aykırılığını Polonyalı geliştirici firma CI Games’e bildirdiler. Geliştirici firma, oyunun önceden belirlenmiş düzlemde akışına dair getirilen bu eleştirileri haklı bularak son seride radikal bir değişikliğe gitti. Sniper Ghost Warrior 3 ile birlikte CI Games oyunun tutkunlarına, kendinden önce serinin iki oyununun kurgusunun aksine, ayrılıkçı milislerin kontrolündeki Gürcistan’da geçen macerayı açık dünyada deneyimleme imkanı sağlıyor.

Gürcistan’ın sarp kayalıklarla ve yoğun ormanlarla kaplı coğrafyası oyun atmosferine olumlu katkısı olsa da yumuşak renk paleti kullanılması, donuk ışıklandırması, bulanık düşük kalite dokularıyla grafikler çok da heyecan uyandırcı olmamış. Kavramsal olarak gayesi belirsiz bir açık dünya oyunu olarak tanımlayabiliriz. Üç haritası boyunca birkaç etkinliğin öne çıktığını fark ediyoruz. Sivilleri kurtarma; oyuncuya XP, para ve teçhizatını kazandıran karakolları ele geçirmeyi bunların arasında sayabiliriz. Oyunun akışı esnasında karşılaşabileceğiniz sınırlı sayıda lokal yerleşimler ilgi çekici olsa da sivil insanların yaşam alanları görselliği kısırlıktan kurtaramamış. İnsanların yaşadığı izlenimi elden geldiğince en güzel sunumla verilmeye çalışılmış lakin karakterlerin şaşkınca nitelenebilecek tepkileri çok da inandırıcı yapılamamış. Sniper Ghost Warrior 3’te betimlenen Gürcistan, oyuncuyu ikna edecek düzeyde gerçekçi bir tasvir sunamamış.


Ghost Warrior 3’ün en iyi olduğu konu, elit bir keskin nişancı olmanın simülasyonu diyebiliriz. Verilen görevleri planlamada ve uygulamada bir düzen var. Görevlere genellikle küçük boyutta bir insansız hava aracını Gürcistan semalarına göndermekle başlanıyor. Arazi yapısını katmanladırma sonrasında düşmanları işaretleyip pozisyon alacağınız en uygun konumu seçiyorsunuz. Arazi yapısını, bina yerleşimini, yolları, giriş-çıkış noktalarını belirledikten sonra amaçlanan bölgeye sızıyorsunuz. Keskin nişancı görüşünü kullanarak tırmanılabilecek yükseklikte bir konum belirledikten sonra hazırlığınızı yapıyorsunuz. Silahınızı ekstradan sabit tutmak için üç ayak da kurabiliyorsunuz. Hedefiniz atış mesafesine girince tüfeğinizin dürbününün ayarlarını yapıyorsunuz. Ayarları yaparken de merminin yer çekimine oranla düşme aralığını ve esen rüzgarı da hesaba katıyorsunuz. En nihayetinde derin bir nefes alarak tetiğe basıyorsunuz.

Böyle tarif edildiğinde görevler kısa sürede bitecekmiş gibi gelse de, rahat davranarak kendinizi kasmadan 20 dakikada da bir görevi tamamlayabilirsiniz. Keskin nişancılığı tamamen tedbirli olma ve ölçüp biçerek hedefe yaklaşma olarak tanımlayabiliriz. Bunlara sabır faktörünü de eklediğinizde öldürücü atış zevkini deneyimliyorsunuz. Sniper Ghost Warrior 3’te üç farklı oynama tarzı mevcut: Keskin Nişancı, Hayalet ve Savaşçı. Seçilen oynanış tarzına göre; Keskin Nişancı’da uzaktan yapılan atışla hedefi bertaraf etme, Hayalet seçildiğinde hedefin yakına kadar sessizce sızarak görevi tamamlama, Savaşçı da ise eldeki silahları hoyratça düşmanların üzerine doğrultarak şarjörleri boşaltma tercih edilebiliyor. Her seçilen tarzın oynanışı karakterimize tecrübe puanları kazandırıyor. Bu puanlarla cesetlerdeki malzemeleri otomatik olarak alma, sağlık gereçlerinin etkisini artırma gibi özellikler kazanılabiliyor. Oyunun böyle kurgulanması çok heyecan verici ve yenilikçi olmasa da buna önem verilmesinin bir gayesi var. Görevlerin yerine getirilmesi sırasında farklı tarzlarda oynanış ile karakterin yeteneklerini geliştirmesi sağlanıyor.


Oyunun ilerleyen bölümlerinde seçilen tarzlar sayesinde geliştirilen yetenekler kimi görevlerde kritik rol oynuyor. Bazı görevlerde keskin nişancı tüfeğiniz elinizden alınıyor. Oyunun bazı bölümlerinde göğüs göğüse çarpışmanız gerekebiliyor. Bu durum bazı oyunculara, oyunun sulandırılmış olduğu kanaatini verebilir. Neticede Call of Duty ve Battlefield gibi FPS oyunlarının önde gelen temsilcilerinin tarzından farklı olması beklenen Sniper Ghost Warrior’un bu konuda hayal kırıklığına sebep olduğunu dillendirenler de mevcut. Oyunun yapay zekası da en çok eleştirilen yanlarından biri oldu. Düşmanların ölecekleri noktaya sanki birbirini takip edercesine kuzu kuzu gelmeleri yapay zekanın iyi kurgulanmadığını bizlere gösteriyor.

Oyun, dört farklı durumda hata vererek tutkunlarına hayal kırıklığı yaşatıyor. Oyunu ne zaman açmaya kalktığınızda ya da bölge değiştirmek istediğinizde neredeyse beş dakika yükleme ekranı ile karşılaşıyorsunuz. Bu durum sabır sınırlarını zorlayacak boyutlara ulaşıyor. Düşmanları haritada işaretlemek kadar basit bir eylem de bile sinir bozucu şekilde tutarsızlıklar yaşanıyor. Bazen birkaç metre uzağınızdaki düşmana nişan alma yeteneğiniz dumura uğruyor. Bazen de silahınızı bir düşmana doğrultmak istediğinizde başka bir bölgedeki düşmanı istemeyerek işaretleyebiliyorsunuz. Oynanış esnasında kare saniye oranları normal yürüyüşünüz sırasında ya da dürbüne geçişlerde süreklilik arz edecek şekilde gelişigüzel düşüyor. Kimi zaman oyun içinde iken ses gidiyor.


Oyuna, henüz piyasaya çıkmadan evvel üç kez güncelleme yapılmasına rağmen yukarıda sayılan tüm sorunlar devam ediyor. CI Games’in sorunları gidermek için sıkı çalışmasına rağmen oyunun bahsedilen hatalara sahip olması Sniper Ghost Warrior 3’ü bekleyen hayran kitlesini hayal kırıklığına uğrattı. Tüm bu değerlendirmelerin ışığında, oyunun bir çok teknik soruna sahip olması neticesinde Sniper Ghost Warrior 3’ü tavsiye etmek şimdilik zor görünüyor.


Yorum yap

*