fcp

SpaceX, Starlink uydu ağındaki ping'i %25-30 oranında düşürdü

Kemal Y. 11.03.2024 (Güncellenme: 09.05.2024) Takip et
SpaceX, Starlink internet sistemi içindeki veri iletim gecikmelerini azaltma çabaları doğrultusunda ABD'deki kullanıcılar için gecikmelerde %30'a varan azalma sağladığını raporladı.
SpaceX, Starlink uydu ağındaki ping'i %25-30 oranında düşürdü

SpaceX, bu hafta şirketin Starlink uydu internet sistemi içinde veri iletimindeki gecikmeleri azaltma çalışmalarına dair bir rapor sundu. Yayınlanan bilgilere göre, son zamanlarda Starlink ağındaki ping süresi, ABD'deki müşteriler için %30'un üzerinde azaldı.

ABD'deki Gecikme Azalması

"ABD'de, sadece ABD'de, pik saatlerde ortalama gecikme süresini %30'un üzerinde, pik saatlerde 48.5 ms'den 33 ms'ye kadar azalttık. Pik saatlerde maksimum gecikme süresi, 150 ms'den 65 ms'nin altına düşerek %60'ın üzerinde azaldı," Starlink'in raporunda belirtildi.

Uluslararası Müşterilere Yönelik İyileştirmeler

Veri iletimindeki gecikme süreleri, ABD dışındaki Starlink müşterileri için de azaldı: ortalama gecikme süresi %25, maksimum gecikme süresi ise %35 azaldı. SpaceX'in son hedefi, Starlink ağındaki gecikme süresini 20 ms'nin altına indirmektir.

Uydu İnternetindeki Gecikme ve Bağımsız Ölçümler

Rapor, Ocak ayında ABD'deki Starlink ağındaki veri iletiminde ortalama gecikmenin 38 ms olduğunu gösterirken, Eylül 2022'de bu değerin 60 ms olduğunu belirtiyor. Ookla şirketinin sahibi olduğu Speedtest servisine göre, ABD'deki kablolu internet servis sağlayıcılarının ağlarında ortalama gecikme süresi 13 ms olarak ölçüldü.

Gecikmelerin Önemi ve SpaceX'in Çalışmaları

SpaceX, gecikme süresinin azaltılmasının online oyunlarda, video görüşmelerinde ve diğer aktivitelerde stabiliteyi sağlamak için önemli olduğunu vurguluyor. Şirket, gecikme seviyelerini kullanıcının Starlink yönlendiricisinden "her 15 saniyede bir milyonlarca yönlendirici"den topladığı anonim verilerle izliyor. Ancak, verilerin kullanıcı yönlendiricisinden uydulara ve ardından yer istasyonuna ulaşması yaklaşık 10 ms sürerken, gecikmeler şu anda aşılması gereken bir dizi yazılım kısıtlamasından kaynaklanıyor.

Kemal Yüce

Commodore 64 ile büyüyen, 99999 in 1 kasetlerde tek oyun çıkınca hayatın gerçek yüzünü öğrenen, teknoloji bağımlısı bir birisi.

Yorum yap

Yorumlar

Bu yazı için henüz bir yorum yapılmamış. İlk yorumu yapan sen ol!

Çerezler Hakkında Bilgi Siteyi ziyaretiniz sırasında kişisel verileriniz siteyi kullanımınızı analiz etmek, reklamları kişiselleştirmek ve sosyal medya özellikleri sağlamak amacıyla çerezler aracılığıyla işlenmektedir. Daha fazla bilgi için Çerez Aydınlatma Metni’ni okuyabilirsiniz.