Microsoft'un oyun bölümü başkanı Phil Spencer, The Verge'a verdiği röportajda, şu anda iOS için Xbox Cloud Gaming uygulamasını piyasaya sürmeyi planlamadıklarını açıkladı. Bunun nedeni, bu platformda gelir elde etme olanaklarını görmemeleri.
Apple'ın DMA Yasası ve Mobil Oyun Gelirleri
Spencer, iOS'taki oyun gelirlerinin hala bir sorun olduğunu belirtti ve Apple'ın ekosisteminde değişikliklere başlamasına neden olan "Dijital Pazar Yasası"nın (DMA) yeterince rekabet yaratmadığını ifade etti.
Rekabet Ortamının Eksikliği
Microsoft'un Xbox Cloud Gaming'i iOS'ta kullanarak gelir elde etme imkanının olmadığını belirten Spencer, Apple'ın mobil ekosistemini açma girişiminin yetersiz olduğunu söyledi. Ayrıca, dünyanın en büyük oyun platformunda rekabet yaratmadığını da ekledi.
Alternatif Platformların Önemi
Spencer, Windows'un işleyişi hakkında konuşarak, Microsoft Mağazası, Steam, Epic Games Mağazası ve GOG gibi alternatif platformların varlığının tüketicilere ve geliştiricilere fayda sağladığını vurguladı.
Avrupa'nın Dijital Pazar Yasası ve Apple'ın Tepkisi
Avrupa'da yürürlüğe giren Dijital Pazar Yasası, Apple'ı alternatif uygulama mağazaları ve ödeme sistemleri için iOS'u açmaya zorluyor. Ancak, Apple, bu politikayı kabul eden geliştiricilere €0,50'luk bir kurulum ücreti (Core Technology Fee - CTF) de dahil olmak üzere alternatif koşullar sundu.
Apple'ın Yeni Politikaları ve Eleştiriler
Apple'ın yeni politikaları Spotify ve Epic Games gibi önde gelen şirketlerden eleştiri aldı. Apple ayrıca bulut oyun platformlarını, önceden sadece web arayüzü üzerinden erişilebilen şekilde, ekosistemine açtı.
Microsoft, Apple ve Google gibi büyük şirketlerle birlikte düzenleyici kurumlarla işbirliği yaparak alternatif uygulama mağazaları için alan yaratma çabalarını sürdüreceklerini belirtti. Ancak, şu anda iOS için Xbox Cloud Gaming uygulamasını çıkarma planları bulunmuyor.
Genel olarak, mobil oyun endüstrisinde rekabet ve gelir modelleri konusundaki tartışmalar devam ediyor ve bu konudaki gelişmeler önemle izleniyor.