2 Ekim Pazartesi, Galyonkin için Epic Games'de çalıştığı son gün oldu. Uzmanın ayrılış sebebi olarak şirketin şu anki gelişim yönüyle uyumsuzluk olduğunu belirtti. "Epic Games şu anda sadece bir oyun geliştiricisi, motor yaratıcısı ve yayıncı olmaktan ziyade bir platforma - Epic 5.0'a dönüşmenin eşiğinde. Bu Epic versiyonuna pek uygun değilim; şirket şimdi farklı tipte insanlara ihtiyaç duyuyor." Galyonkin, X sayfasında bu ifadeleri kullandı.
Galyonkin, mesajında eski meslektaşlarına ve CEO Tim Sweeney'e teşekkürlerini sundu. Sweeney ile birlikte Fortnite'ı başlattılar ve Epic Games Store için geliştiricilere %30 yerine %12 komisyon uygulamayı benimsediler.
Galyonkin, oyun sektöründen ayrılmayı planlamadığını ve sosyal medyada şimdi daha açık fikirli olmayı umduğunu belirtti. "Artık tekrar video oyunları hakkında yazabilirim." şeklinde bir açıklama yaptı.
Hatırlatmak gerekirse, Galyonkin, Şubat 2016'da Batı Avrupa'da yayıncılık faaliyetlerinin eş başkanı olarak Epic Games'e katıldı ve Ağustos 2017'de yakın zamana kadar sürdürdüğü göreve geçti.
Epic Games'deki İstihdam Değişiklikleri
Geçen hafta Epic Games yönetimi, tüm personelinin yaklaşık %16'sını, 830 kişiyi işten çıkardı. Galyonkin'in bu işten çıkarma dalgasıyla ilişkili olup olmadığı şu an için belirsiz.
Oyun Endüstrisindeki Dinamikler
Dijital oyun endüstrisi, sürekli değişen ve gelişen bir sektör. Özellikle son yıllarda oyunların yanı sıra platformlar, oyun motorları ve dijital dağıtım yolları büyük bir değişim içerisinde. Epic Games gibi devlerin yön değişiklikleri, endüstrinin genel yönünü ve trendlerini de etkileyebiliyor. Galyonkin gibi sektörün deneyimli isimlerinin kariyer değişiklikleri, oyun dünyasında büyük yankı uyandırabiliyor.
Özellikle bu tarz stratejik ayrılıkların ve işten çıkarmaların arkasında yatan nedenler, sektörün geleceğini anlamak için önemli ipuçları sunabilir.